SILA KLIK UNTUK MENGGALAKKAN BULAT DAN MONTEL KURUS

Monday 28 March 2011

Hidup Ini Pelik; Kadang-kadang Kita Gembira, Kadang-Kadang Kita Stress

Hari ini aku rasa sangat tak best. Aku tak tau lah kenapa. Mungkin sebab hari ni hari isnin kot so memang Monday blues la. Semuanya tak kena di mata aku hari ni dari bos kepada collegues kepada LRT yang aku naik pagi tadi.Kerja dah la banyak. Lagi bertambah tension bila kita nak sangat sesuatu tu tapi tak dapat pulak. Sedih.

Haih.

Baiklah, aku tau tak patut sebenarnya aku meluahkan perasaan kat blog ni tapi aku rasa aku perlu bercerita kat seseorang atau aku akan bertambah jiwa kacau.

Nasib baik lah lepas ni aku boleh pegi gym. Itu ajalah outlet yang aku ada untuk relieve stress.

Ada orang ajar aku, eksersais yang terbaik ialah kita kena melangkah sebanyak 10,000 langkah setiap hari. Bunyi macam banyak aje kan? memang banyak pun. Aku sebenarnya tak pasti kalau aku pegi gym pun cukup tak 10,000 langkah tu. takkan aku nak kira kan? Nasib baik la aku ni rajin jalan kaki. Dari rumah ke LRT, LRT ke ofis, ofis ke LRT dan LRT ke rumah :)

Then tak lupa jugak SD2 aku.

Oh lupa nak bagitau. Sebelum ni aku berhadapan dengan masalah plateu atau keadaan di mana metabolic rate aku dah jadi flat, so berat badan aku maintain je tanak turun-turun. Untuk informasi lebih lanjut tentang plateu ni korang google aje lah k. lagi senang faham ;) jadi apa yang aku buat ialah aku campurkan SD2 aku dengan sedikit apple cider vinegar setiap kali aku minum. Apple cider vinegar ni mengikut research amat bagus diminum setiap hari untuk meneutralkan keadaan badan kita yang berasid. Salah satu punca badan kita susah nak kurus dan selalu kembung dan sebagainya adalah disebabkan keadaannya yang berasid akibat dari makanan yang kita consume hari-hari. Apple cider vinegar ni memanglah tak sedap yang amat. bau dia..ya Allah memang horrible..tapi sebab nak kurus dan sihat punya pasal aku tahankan ajalah. dan kesannya memang hebat! Dalam masa seminggu aku dah turun another 2 kg =) Now aku da biasa da dengan rasa apple cider tu. bak kata orang alah bisa tegal biasa kan? memang betul pun. Sebab sebenarnya, pemakanan kita ni is more to habit tau. Kita boleh ubah tabiat pemakanan kita ke arah yang lebih sihat. Cuma kena disiplin lah dan aku tau itu sebenarnya yang susah kan? hehe

Okaylah, apa-apa pun jangan lupa mencuba tau. kalau nak try SD2 ni, contact je kitorang.

Okay, saya nak pegi gym! bye!!

No comments:

Post a Comment